معهد خدمه اجتماعيه ببورسعيد
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

معهد خدمه اجتماعيه ببورسعيد

social work

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
modey
Admin
modey

الدوله : لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Egypt10

لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Empty
مُساهمةموضوع: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالسبت مايو 24, 2008 4:12 pm

لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف يحلها احنا ممكن نسعده هنا نحلها ومنغير ميكتب المشكله علي الموقع او اي حد يعرفها
كل العليك ترسلني علي الاميل ده

modey_pop2009@yahoo.com
dola shael sefoo
Admin
dola shael sefoo

ذكر
الفرقه : الثالثه
العمل/الترفيه : باحث عن حب حقيقي
المزاج : dead heart

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 8:57 am

انا عندي مشكله جامده اوى يا مان

ان انا بشتغل فى شغله مرهقه وعايز اشوف شغل مايقلش عن 50000 جنيه فى الشهر
modey
Admin
modey

مُساهمةموضوع: الحل السليم   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالسبت مايو 31, 2008 11:05 am

الحل موجود بس حدد مورد المكسب الانت عيزه ان كان حرام او حلال عشان دى يفرق مع ناس كتير وعلي فكره ناس كتير تتمنا اي شغل حتي لو هيقبض مبلغ صغير بس اهم حاجه ان الفلوس الكسبها تكون حلال 100%
afro afro afro afro afro afro
afro afro afro afro afro
afro afro afro afro
afro afro afro
afro afro
afro
dola shael sefoo
Admin
dola shael sefoo

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالسبت مايو 31, 2008 4:06 pm

حلال صافى 100 %

امريكانا
modey
Admin
modey

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالإثنين يونيو 02, 2008 9:12 am

يبقي تستحمل شغلك لانه اكيد حلال طول مهو يرضي ربنا واستحمل
واحد مخدوع
اخصائي تحت المرين

ذكر
الفرقه : الرابعة
العمل/الترفيه : الانترنت
المزاج : كويس

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالسبت أكتوبر 18, 2008 2:02 pm

[بعد السلام عليكم وانا شاكر جدا على المنتدى الجميل ده
المهم انا عايز افتح قلبى واقول حجات كتير عن زميل كنت بحترمه جدا بس بعد عشرته اصبحت بلعن اليوم الى عرفته فيه بس لو سمحتولى انا مش هقول اسمه غير فى الاخر خالص وياريت متتدايقوش منى لو طولت عليكم بس انا الى جوايا كتير اوى
فى البداية كنت اعرف انه انسان مهذب ومحترم وعلى حد قوله انه خبير فى الكمبيوتر والمعرفة دى دامت لسنين كتيرة بس كانت معرفة طيارى يعنى كنت ممكن اشوفه كل شهر مرة ولفت الايام ودارت واشتغل معانا فى نفس الشركة الى بنشتغل فيها وده بفضلنا انا وزميلى واخويا بجد ...وخليناه يشتغل معانا بعد طبعا اقناع صاحب الشركة بالخبرات الى كان بيحكى عنها واحنا للاسف صدقناه المهم بعد عمله معانا باسبوع ابتدت تظهر الشخصية الحقيقية بتاعته من محاولات للتوقيع بين افراد العمل وكانت تتم بنقل كلام محصلش من واحد للاخر الكذب المستمر ادعاء الاهمية برغم عدم اهميته كان يكذب فى اليوم اللف كذبة ولو وقع فى الغلط يكذب لكى يهرب من العقاب ويرمى به الى شخص اخر ووصل كذبه الى ادعاء المرض وقال انه مريض بمرض السكر وانه ممنوع من شرب عصير القصب مع انه كان يشرب كوبا يوميا ولانه كذاب نسى انه قال لنا انه ممنوع من شرب القصب واصبح يشرب معنا عندما نكون ذاهبين للشرب وكان يكذب على نفسه ايضا والمشكلة يا سادة انه كان يصدق كذبه لكنه بارع فى اقناع الاخرين لقد اقنع اصدقائه انه يعمل فى الشركة مهندس ولا يمكن الستغناء عن خدماته فى الشركة وان مرتبه مرتب مغرى وضخم نظرا لخبرته فى مجال الكمبيوتر والانترنت هل تعلمون انه كان يعمل مجرد محصل للاشتراكات فى الشركة وكان مرتبه لا يزيد عن 170 جنيه وانا لا اقول انه عيب ولا حرام شغلانة المحصل بس العيب انه يدعى اكثر من حجمه تعرفو يا جماعه كان بيعمل ايه علشان يكسب رضاء صاحب المكتب والله هتستغربو لانى عارف انه مفهمكم انه علامه وعبقرى بورسعيد كان بيستحمل الضرب والتهزيق والشتيمه علشان يبقى الانسان(الكلب) المطيع عنده وميقدرش يستغنى عنه وكان دائما يدعى الفقر الشديد بالرغم من انه لم ياتى يوما الى الشركة الى باكثر من 20 جنيها وكنا نلاحظها وهو يعدل الهدوم او ينسى كعادته ويخرج الفلوس من جيبه وكان صاحب رائحة كريهة جدا وكان معترفا بذلك وكان دائما يجلس لكى يكلم من يقول عليها عروسته على الياهو ولسوء حظه انه يوما نسى الميل مفتوح وانا جلست على الجهاز بعده ولم اصدق ما راته عيناى انه يكذب عليها ايضا وكان يدعى انه من صباح اليوم انه فى المستشفى لتعبه من كثرة المشاكل التى تحيط به وهى صدقته للاسف وتعاطفت معه ولكنه كان فى العمل من صباح اليوم حتى المساء والله انا مش عارف واحد زى ده هيعمل ايه فى حياته الشخصية ده مقدرش اقول عليه غير انه مريض نفسيا ربنا يشفيه ومقدرش اقول لحضراتكم نصحناه اد ايه بس ولا هو هنا واخر لما زهقنا منه اشتكينا لصاحب المكتب تخيلو يعمل ايه كان بيقعد يعيط ويتمسكن علشان يصعب عليه وميعملوش حاجة بس على ميتن خلاص فاض بينا عاملناه على قد حجمه بالضبط باعتبارنا مهندسين اقدم منه بسنين فى الشركة فضل يشتكى لصاحب المكتب طبعا من ورانا بعد لما ننزل اننا بنتهضه ومش بنحبة واننا بنحسسه بالوحدة ياعينى كان لازم ناخده بالحضن لما نشوفه بس هو ريحته وحشة نعمل ايه طيب وبعد كل ده صاحب الشركة مرضيش يمشيه لانه مفهمه انه غلبان ومحتاج للفلوس يقوم هو من نفسه مخترع حوار ان دكتورة منى كلمته على الموبايل الخاص بتاعه وقالتله يجى المعهد ضرورى ونزل فعلا وبعد ساعة كلمنا فى الشركة وقالنا انه مش هييجى الشغل تانى لانه والده راح المعهد وشاف غيابه ولاقاه مفصول بالرغم من انه عايد السنة على 3 مواد بس يعنى ملوش غياب لانه ناجح فى العملى والادهى من ده انه قايل لصحابه فى المعهد ان المشكله وان الدكتورة الى كلمته دكتورة سهير مش دكتورة منى قولولى انتم يا سادة يا افاضل لو انتم مكانا هتعملو ايه فى شخص زى ده اتحدى اى شخص يستحمله اسبوع بس احنا استحملناه 7 شهور ده يرضى ربنا
dola shael sefoo
Admin
dola shael sefoo

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 04, 2008 12:29 pm

sa3b arod 3lek delwa2t
yoyo
اخصائي تحت المرين

انثى
الفرقه : التانيه
العمل/الترفيه : لا يوجد
المزاج : متقلب

مُساهمةموضوع: رد: لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف   لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف Icon_minitimeالخميس نوفمبر 11, 2010 7:18 am

علي فكره ده يامريض نفسيا بس محتمل 80 %ان هو مريض نفسيا لبسبب حاجه هو شخصيته كدا بسبب مشاكل في البيت اوي مشكله تانيه ولازم تسيره في الكلام بس متصدقوش طبغا منه ولا كلمه وتحسبوا في الكلام معاه بس

لاي حد عايز يحل مشكلته ومش عارف
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-